Praktisk information

Vänsterdagarna är det största Vänsterpartiträffen under 2015. Under två dagar kommer över 1000 partimedlemmar att samlas i Malmö. Ett späckat seminarieprogram och andra kringaktiviteter ordnas på Stadionmässan.

För vem
Alla partimedlemmar är välkomna, dessutom våra vänner i Ung Vänster och Vänsterns Studentförbund (VSF).

Tid
Vänsterdagarna genomförs helgen 12-13 september 2015. I anslutning till Vänsterdagarna arrangeras en rad nätverksträffar i Malmö under fredagen 11 september.

Plats
Vänsterdagarna äger rum på Stadionmässan i Malmö. Lokalerna ligger på Stadiongatan 25, cirka 20 minuter från Malmö Centralstation med buss.

Kostnad
Konferensavgiften är 1290 kr för tidig anmälan (senast 30 april) och 1790 kr för sen anmälan (senast 31 maj). Det inkluderar program och lunch/fika. Reseutjämningsavgift på 1200 kr tillkommer enligt partistyrelsens regler. Biljett till festen kostar 100 kr. Kostnad för boende tillkommer. Priserna är inklusive moms.

Anmälan
Tidig anmälan (med rabatterat pris) kan göras till och med 30 april. Sista dagen för anmälan är 31 maj.

Anmälan är bindande men kan överlåtas på annan person. Kontakta [email protected] eller telefonummer 08-617 51 07.

Kan man göra anmälan utan att veta vem som ska åka?
Enklast är såklart att ha deltagarna klara innan anmälan då man i samband med anmälan bokar in sig på seminarier osv. Om det av någon anledning inte är möjligt att få klart med deltagare i tid är det möjligt att anmäla sig ändå.

Betalning
Efter genomför webbanmälan skickas faktura ut till den faktureringsadressen som du fyller i direkt i webbformuläret. Det finns möjlighet att få en gruppfaktura för distrikt/partiföreningar som skickar flera deltagare med samma fakturaadress. Maila [email protected]se för att få en gruppfaktura.

Seminarieval
Anmälan till de 6 olika seminariepassen sker i samband med anmälan. Plats fördelas enligt principen först till kvarn om seminarierna är fulla kommer det att markeras på anmälningssidan.

Tillgänglighet
Lokalerna är tillgänglighetsanpassade, ramp och hiss finns för att transportera sig i byggnaden. Hörslinga finns i föreläsningssalarna.

Fest
På lördagskvällen anordnas stor fest på med musik, kultur, mingel och dans. Biljett till festen kan köpas till för 100 kr i samband med webbanmälananmälan. Under fredagskvällen 11 september kommer det att anordnas ett samkväm med enklare mat och kultur för de deltagare som är på plats i Malmö under fredagkvällen. Mer information om detta anslås framöver.

Nätverksmöten fredag 11 september
Dagen innan Vänsterdagarna drar igång, på eftermiddagen fredagen den 11 september, kommer flera nätverk inom Vänsterpartiet att ordna interna möten i Malmö. Det är ett bra tillfälle att träffa partikamrater från andra delar av landet när man ändå är i Malmö för Vänsterdagarna. Arbetar du eller vill engagera dig inom någon av de områden där det ordnas nätverksträffar är det ett fantastiskt tillfälle att träffa andra och nätverka. Anmälan till nätverksträffarna görs direkt i webbanmälan.

Transport
Från Malmö C tar det ca 20 minuter med buss.

Frågor och information
Frågor om det praktiska arrangemanget besvaras av vår lokala projektledning på [email protected] eller telefonnumer 08-617 51 07 (där kan du lämna ett meddelande på telefonsvarare och bli kontaktad).

Här finns information om resor och boende
Här finns information om möjlighet att ta med barnen