Resa och boende

Här kan du läsa om allt som har med resor och boende att göra.

Boende
Boende på konferenshotellet bokas via mail: [email protected]. Övriga deltagare bokar själva sitt boende under Vänsterdagarna. Preliminärbokning finns på ett antal hotell. Genom att uppge bokningskoden får du boendet till det pris som vi har förhandlat fram. Kostnaden för boende ingår inte i konferensavgiften och den betalas separat. Betalning sker med kort eller via faktura om totaltsumman är minst 3000 kr. En faktureringsavgift på 150 kr tas då ut.

1) Konferenshotellet
Vänsterpartiet har bokat ett antal rum på konferenshotellet Mercure som ligger vägg i vägg med Stadionmässan där Vänsterdagarna arrageras. De 170 dubbelrummen som finns tillhanda erbjuds till deltagarna enligt principen först till kvarn. Genom att boka upp många rum har vi kunna pressa priserna rejält.

På konferenhotellet Mercure kommer det att finnas en infopoint där man kan få hjälp med frågor och deltagarbrickor, kartor, restauranger osv. Delar av seminarieprogrammet kommer också att genomföras på konferenshotellet.

2) Övrigt hotellboende
Utöver konferenshotellet finns det förhandsreservationer på ett antal hotell i Malmö. Varje deltagare/delegation bokar själva boende genom att själva kontakta ett hotell i Malmö. Nedan finns flera alternativ i olika prisklasser. Genom att uppge bokningskoden ges det speciella pris som vi har förhandlat fram. Kostnaden för boende ingår inte i konferensavgiften och den betalas separat av deltagarna.

Konferenshotellet Mecure (fullt)
Mercure Hotel Malmö ligger intill Stadionmässan, i princip vägg-i-vägg. Rummen är nyrenoverade och välutrustade med modern och smakfull design. Gratis WiFi och generös frukostbuffé ingår.
Vänsterdagarna kommer att ha en infopoint i hotellet och man kommer därför kunna få hjälp med allt från deltagarkort till restaurangtips. Delar av seminariepassen kommer även att vara på hotellet. Här kommer drygt 300 deltagare i Vänsterdagarna att bo vilket innebär bra möjligheter att mingla och att träffa nya och gamla partikamrater.

Konferenshotellet är för de deltagare som anländer på fredagen och sover två nätter i Malmö.

Priset på konferenshotellet är flera hundra kronor lägre än snittpriset och principen om först till kvarn tillämpas.

Konferenshotellet går endast att boka fredag-söndag, alltså två nätter.

Dubbelrum standard: 1295 kr totalt för 2 personer/ 2 nätter (fullt)
Dubbelrum exclusive: 1495 kr totalt för 2 personer/ 2 nätter (fullt)
Enkelrum standard: 1195 kr totalt för 1 person/ 2 nätter (fullt)
Enkelrum exclusive: 1395 kr totalt för 1 person/ 2 nätter (fullt)

Bokning sker genom att maila namn, telefonnummer, partiförening samt fakturaadress till [email protected]se. Rummet är bokat när en bokningsbekräftelse skickas ut.

Clarion Collection Hotel Temperance
Centralt beläget hotell på Gamla Väster nära Malmö C. Priserna inkluderar frukostbuffé och trådlöst Internet.

Enkelrum standard:  800 kr natt/rum
Dubbelrum standard: 990 kr natt/rum

Carlsgatan 10 C
040-710 20  (välj reception)
www.nordicchoicehotels.se/Comfort/Comfort-Hotel-Malmo/
Uppge Vänsterpartiet och bokningsnummer 170979

Quality Hotell Konserthuset
Centralt beläget hotell. Buss stannar precis utanför hotellet. Priserna inkluderar frukostbuffé och trådlöst Internet.

Enkelrum standard  695 kr rum/natt
Dubbelrum standard: 795 kr natt/rum
Amiralsgatan 19
040-664 60 00 (välj reception)
[email protected]o/
Uppge Vänsterpartiet och bokningsnummer 160903

Comfort Hotel Malmö
Hotell beläget precis vid centralstationen i Malmö. Priserna inkluderar frukostbuffé och trådlöst Internet.

Enkelrum: 695 kr rum/natt
Dubbelrum : 795 kr rum/natt
Carlsgatan 10 C
040-330 440  (välj reception)
www.nordicchoicehotels.se/Comfort/Comfort-Hotel-Malmo/
Uppge Vänsterpartiet och bokningsnummer 198697
Ange vilka dagar som önskar boende.
Garantera bokningen med kreditkort alt kontakta hotellet för att se angående fakturahantering.

Malmö Live
Hotell som ligger på gångavstånd från Malmö C.

Enkelrum: 1000 kr rum/natt
Dubbelrum : 1100 kr rum/natt

Dag Hammarskjolds torg 2
Uppge Vänsterpartiet och bokningsnummer 2107GR000149

3) Boendeprogrammet – bo kostnadsfritt hos en partikamrat

Vänsterpartiet Malmö som står som värd kommer att ta fram ett antal sovplatser hemma hos partikamrater för de som vill bo kostnadsfritt. Det är ett sätt att kunna pressa kostnaderna och göra det möjligt för fler att delta. Du kommer då att sova i en säng eller soffa i ett privathem i Malmö. Om du är intresserad av att denna typ av boende istället för vandrarhem/hotell, kryssa då i det i din anmälan så blir du kontaktad. Antalet platser är begränsad och principen om först till kvarn gäller.

Resor
För resor gäller billigaste och miljövänligaste färdsätt. Huvudregeln är att vi reser med tåg.

Tåg
I samband med att SJ-biljetterna släpps tre månader innan Vänsterdagarna, dvs den 15 juni, kommer samtliga deltagare att få ett mail med telefonnummer och bokningskod. Tågbiljetter kan alltså inte bokas innan den 15 juni. Det som gäller då är att boka andraklassbiljetter, ej ombokningsbar. Resefakturorna kommer då att stämmas av mot respektive anmälan och faktureras direkt till Vänsterpartiet.

Bil
Om bilresor är nödvändigt så uppmanas samåkning i så stor utsträckning som möjligt. Blanketter om reseersättning kan hämtas ut i infodisken under Vänsterdagarna.

Flyg
Flygresor kan medges för resor från Sundsvall och norrut. Även för de som bor norr om Sundsvall kan (natt)tåg vara ett bra alternativ. I samtliga fall gäller att hitta det billigaste biljettalternativet. Bokningar för flygresor görs via Vänsterpartiet. Kontakta vansterdagarna@vansterpartiet.se för godkännande och information om biljettbokning.

Reseutjämningsavgift
Sverige är ett avlångt land och oberoende av var man förlägger en konferens så kommer några att få lång resväg. Långa resor innebär oftast dyrare resor. För att medlemmar runt om i landet ska ha likvärdiga möjligheter att delta på Vänsterdagarna kommer reseutjämning att tillämpas. Det innebär att alla deltagare betalar lika mycket för att resa till Malmö.

Systemet innebär att konferensdeltagare som bor relativt nära Malmö solidariskt är med och betalar dyra resor för långväga konferensdeltagare. Den obligatoriska reseutjämningen är fastställd till 1200 kr och betalas på samma faktura som konferensavgiften.

Reseutjämningen gäller inom Sverige.

Läs mer här om möjligheten att ta med barnen
Läs mer här om anmälningar, transporter i Malmö, festkväll etc.