Viktig information: Storsamlingen – alla får inte plats

På lördag kl 13:30 står en gemensam aktivitet på programmet. Jonas Sjöstedt kommer att hålla tal och dela ut Jörn Svensson-priset, vi kommer att få höra hälsningar från värddistriktet och dessutom ett späckat kulturprogram.

Vänsterdagarna 2015 har slagit besöksrekord med över 1100 deltagare, vilket är otroligt roligt. Att vara många är fantastiskt – men det skapar också lite problem. Då den stora salen rymmer 900 personer med maximal kapacitet innebär det att alla helt enkelt inte får plats på samma gång. För att lösa detta kommer talet att livesändas i Östra salen för de som inte får en plats. Förhoppningen är att alla ska kunna vara med på storsamlingen, antingen i stora salen eller via stream i Östra salen.

Det finns några saker att tänka på och som alla behöver hjälpas åt med. En viktig regel är att när det väl är fullt, så är det fullt. Det kommer inte att vara möjligt att stå i gångarna eller på andra platser i stora salen. Anledningen är att alla brandutrymningsvägar måste hållas fria i händelse av en olycka. Detta är inte möjligt att kompromissa med och vi ber därför om förstående. Det kommer att finnas seminarievärdar på plats för att hjälpa till och vi ber alla deltagare att vara lyhörda för vad de säger. Insläpp kommer att påbörjas 13.15.